Renovace mé M-72

  

Proslov 

    Zde se budu snažit podrobně popsat a nafotit postup prací a všeho kolem, co bylo potřeba na mé M-72 udělat. Předesílám, že má snaha je zachování maximální možné originality až na vyjímky uvedené níže. Nebudou se konat žádné předělávky na typ BMW, "modernizace" instalací převodovky se zpátečkou a podobné věci, které akorát dle mého názoru ohaví tento motocykl. Jako bonus po dokončení renovace přidám i položkový "rozpočet" :)

 

Neoriginální věci a úpravy na mé M-72

1. Veškerý spojovací materiál byl z důvodu toho aby se dal ještě někdy povolit opatřen zinkováním a lakem nebo zinkováním s    modrým chromátem. Byly ale v maximální možné míře zachovány původní tvary a rozměry spojovacího materiálu (jemné závity, hlavy šroubů na 12tku klíč, matice na 14 klíč atd.).

2. Klikové ústrojí vyrobeno v KMZ. Z IMZ se nedá sehnat a renovace původní kliky by mě vyšla téměř na dvojnásobek. A to jen kvůli logu na ojnicích.

3. Válce vyrobeny v KMZ a písty použity z novějšího modelu M-72 nebo K750. Původní válce se k mému moto nedochovali a kupovat téměř totálně zničené a renovovat je jen kvůli logu IMZ na to opravdu nemám.

4. Filcová těsnění nahrazena gufery. Vy jste opravdu nečetli tu spotřebu oleje v technických parametrech? :)

PS: Pokudby jste zaznamenali dle fotografií další neoriginality budu rád když mi je sdělíte .....