
Technická data
Všeobecné údaje: |
|
rozvor motocyklu: | 1400mm |
nejnižší bod motocyklu: | 130mm |
rozměry motocyklu se side: | |
délka: | 2420mm |
šířka: | 1600mm |
výška: | 980mm |
výška sedla: | 720mm |
pohotovostní hmotnost: | |
solo: | 220-225kg |
se side: | 340-350kg |
nosnost: | 3 osoby a 100kg nákladu |
maximální rychlost se side: | 85 km/h (M-72N 90 km/h a M-72K 120 km/h) |
spotřeba při rychlosti 50-60km/hod.: | 7 litrů/100km |
dojezd: | 300km |
spotřeba oleje: | 0,250l/100km |
Motor: |
|
druh: | čtyřdobý |
uspořádání ventilů: | SV |
počet válců: | 2 |
počet ventilů na válec: | 2 |
uspořádání válců: | vodorovné v úhlu 180 stupňů |
vrtání: | 78mm |
zdvih: | 78mm |
kompresní poměr: | 5,5 +/- 0,2 |
výkon: | min. 22PS při 4600 až 4800ot/min |
chlazení: | vzduchem |
mazání: | kombinovaný, zubovým čerpadlem a rostřikováním |
objem oleje: | 2 litry |
fáze rozvodu plynu: | |
sací ventil otevírá | 76 +/- 2 stupně před HU |
sací ventil zavírá | 92 +/- 2 stupně za DU |
výfukový ventil otevírá | 116 +/- 2 stupně před DU |
výfukový ventil zavírá | 52 +/- 2 stupně za HU |
Příprava paliva: |
|
objem nádrže: | 22 litrů |
počet karburátorů: | 2 |
typ karburátorů: | K37, K37A (od roku 1950) |
druh paliva: | benzín AB-73 |
čistič paliva: | sítko v usazovači kohoutu paliva |
čistič vzduchu: | kapalinový s olejovou lázní a mokrý, vlhčený olejem |
Elektrické zařízení: |
|
systém zapalování: | bateriový |
zapalovací cívka: | JG4085 |
rozdělovač: | PM-05 |
svíčky: | A 11/11 |
řízení okamžiku zážehu: | páčkou na řídítkách |
akumulátor: | 6V/14Ah |
dynamo: | G11, 6V, 45W, G-11A (od roku 1952) |
regulátor: | RR-1, RR-31 (od roku 1950) |
houkačka: | CM01, CM02, C35A (od roku 1950) |
Převod: |
|
spojka: | suchá, dvoulamelová (prví modely jednolamelová) |
převodovka: | čtyřstupňová s nožním i ručním řazením, bez zpátečky |
objem oleje: | 0,8l |
převodové poměry ve skříni: | |
1. stupeň | 3,6 |
2. stupeň | 2,28 |
3. stupeň | 1,7 |
4. stupeň | 1,3 |
převod na zadní kolo: | kardan |
převodový poměr dyfru: | 4,62 |
množství oleje v difru: | 0,175l |
převodové poměry na kole: | |
1. stupeň | 16,65 |
2. stupeň | 10,55 |
3. stupeň | 7,85 |
4. stupeň | 6,01 |
Hnané ústrojí: |
|
rám: | trubkový, uzavřený, nerozebíratelný |
závěs zadního kola: | pružinový |
závěs předního kola: | teleskopická vidlice s hydraulickými tlumiči |
kola: | navzájem zaměnitelná |
pneumatiky: | 3,75 x 19" |
tlaky v pneu: | |
přední: | 1,6 atm. |
zadní: | 2 + 0,5atm. |
side: | 1,8 + 0,5atm. |
rezerva: | 2 + 0,5atm. |
přívěsný vozík: | osobního typu pro 1 osobu |