Technická data
Všeobecné údaje: |
|
| rozvor motocyklu: | 1400mm |
| nejnižší bod motocyklu: | 130mm |
| rozměry motocyklu se side: | |
| délka: | 2420mm |
| šířka: | 1600mm |
| výška: | 980mm |
| výška sedla: | 720mm |
| pohotovostní hmotnost: | |
| solo: | 220-225kg |
| se side: | 340-350kg |
| nosnost: | 3 osoby a 100kg nákladu |
| maximální rychlost se side: | 85 km/h (M-72N 90 km/h a M-72K 120 km/h) |
| spotřeba při rychlosti 50-60km/hod.: | 7 litrů/100km |
| dojezd: | 300km |
| spotřeba oleje: | 0,250l/100km |
Motor: |
|
| druh: | čtyřdobý |
| uspořádání ventilů: | SV |
| počet válců: | 2 |
| počet ventilů na válec: | 2 |
| uspořádání válců: | vodorovné v úhlu 180 stupňů |
| vrtání: | 78mm |
| zdvih: | 78mm |
| kompresní poměr: | 5,5 +/- 0,2 |
| výkon: | min. 22PS při 4600 až 4800ot/min |
| chlazení: | vzduchem |
| mazání: | kombinovaný, zubovým čerpadlem a rostřikováním |
| objem oleje: | 2 litry |
| fáze rozvodu plynu: | |
| sací ventil otevírá | 76 +/- 2 stupně před HU |
| sací ventil zavírá | 92 +/- 2 stupně za DU |
| výfukový ventil otevírá | 116 +/- 2 stupně před DU |
| výfukový ventil zavírá | 52 +/- 2 stupně za HU |
Příprava paliva: |
|
| objem nádrže: | 22 litrů |
| počet karburátorů: | 2 |
| typ karburátorů: | K37, K37A (od roku 1950) |
| druh paliva: | benzín AB-73 |
| čistič paliva: | sítko v usazovači kohoutu paliva |
| čistič vzduchu: | kapalinový s olejovou lázní a mokrý, vlhčený olejem |
Elektrické zařízení: |
|
| systém zapalování: | bateriový |
| zapalovací cívka: | JG4085 |
| rozdělovač: | PM-05 |
| svíčky: | A 11/11 |
| řízení okamžiku zážehu: | páčkou na řídítkách |
| akumulátor: | 6V/14Ah |
| dynamo: | G11, 6V, 45W, G-11A (od roku 1952) |
| regulátor: | RR-1, RR-31 (od roku 1950) |
| houkačka: | CM01, CM02, C35A (od roku 1950) |
Převod: |
|
| spojka: | suchá, dvoulamelová (prví modely jednolamelová) |
| převodovka: | čtyřstupňová s nožním i ručním řazením, bez zpátečky |
| objem oleje: | 0,8l |
| převodové poměry ve skříni: | |
| 1. stupeň | 3,6 |
| 2. stupeň | 2,28 |
| 3. stupeň | 1,7 |
| 4. stupeň | 1,3 |
| převod na zadní kolo: | kardan |
| převodový poměr dyfru: | 4,62 |
| množství oleje v difru: | 0,175l |
| převodové poměry na kole: | |
| 1. stupeň | 16,65 |
| 2. stupeň | 10,55 |
| 3. stupeň | 7,85 |
| 4. stupeň | 6,01 |
Hnané ústrojí: |
|
| rám: | trubkový, uzavřený, nerozebíratelný |
| závěs zadního kola: | pružinový |
| závěs předního kola: | teleskopická vidlice s hydraulickými tlumiči |
| kola: | navzájem zaměnitelná |
| pneumatiky: | 3,75 x 19" |
| tlaky v pneu: | |
| přední: | 1,6 atm. |
| zadní: | 2 + 0,5atm. |
| side: | 1,8 + 0,5atm. |
| rezerva: | 2 + 0,5atm. |
| přívěsný vozík: | osobního typu pro 1 osobu |